Pomoc
Wybierz temat zagadnień
Nie ma wizji i fonii przez odbiornik. Co mam zrobić?
Brak wizji i fonii może być spowodowany np. przez wypięty kabel HDMI, odbiornik telewizyjny może być przełączony na inne źródło sygnału niż wpięty do odbiornika TV kabel. Należy również sprawdzić, czy odbiornik jest podłączony do prądu. Jeśli na odbiorniku pojawia się jakikolwiek komunikat z dekodera, prosimy o kontakt z infolinią : 89 721 11 11.
Pojawia się informacja przez dekoder: Brak kanałów lub Słaby sygnał. Co zrobić?
Oba komunikaty błędów należy weryfikować, jak poniżej. Jeśli proces ten nie przyniósł rozwiązania, prosimy o kontakt z pomocą techniczną Intelly: pod nr 89 721 11 11 lub wypełnić formularz zgłoszeniowy www.Intelly.pl/kontakt .
Komunikat błędu Brak kanałów:
Lista kanałów na odbiorniku 4K każdorazowo pobiera się automatycznie po każdym uruchomieniu prądowym. Jednak, jeśli wystąpi komunikat błędu jak wyżej, należy w pierwszej kolejności sprawdzić poprawność połączenia WiFi w Ustawienia systemu(lewy przycisk przycisku nawigacyjnego) -> Sieć i internet . Wybrana przez nas, domowa sieć WiFi powinna mieć status: Połączono. Jeśli występuje inny status sieci, należy zresetować połączenie WiFi poprzez wyłączenie/włączenie połączenia w podmenu Sieć i internet (kliknąć pojedynczo w niebieski znacznik).
Jeśli połączenie WiFi ma poprawny status, należy ponownie pobrać listę kanałów. Wykonujemy to wchodząc do podręcznego menu opcji, (lewą strzałką na pilocie), następnie wybierając Ustawienia oraz O aplikacji. Klikamy opcję: Instaluj kanały, następnie po odczekaniu chwili, kanały powinny zostać pobrane.
Komunikat błędu Słaby sygnał(Brak sygnału):
Istnieje możliwość, że mimo poprawnie pobranej listy kanałów, odbiornik będzie wyświetlał komunikat jak powyżej. W tym przypadku należy upewnić się, czy połączenie sygnałowe jest poprawne.
Gdy te informacje nie pomogą i nadal pojawiają się komunikaty, prosimy o kontakt z pomocą techniczną Intelly(jak powyżej).
Brak dźwięku w odbiorniku. Co jest przyczyną?
Aby zweryfikować brak dźwięku należy sprawdzić, czy dekoder oraz odbiornik TV nie zostały wyciszone. Następnie, jeśli wyciszenie nie jest powodem braku dźwięku należy przełączyć kanał na inny i zweryfikować, czy problem nie dotyczy tylko jednego kanału/ścieżki audio. Gdy problem dotyczy więcej niż jednego kanału należy zgłoszenie kierować do pomocy technicznej Intelly, pod nr tel. : 89 721 11 11.
Na programach TV widoczne czarne pasy po bokach. Co jest przyczyną?
Programy TV nie zawsze nadają pełnoekranowy obraz panoramiczny, wówczas dla zachowania poprawnych proporcji obrazu umieszczane są po bokach czarne pasy. Intelly nie ma wpływu na treść i format materiału nadawanego przez nadawców. W podmenu Ustawienia -> Tryb wyświetlania, jest możliwość dostosowania proporcji ekranu wedle indywidualnych potrzeb.
Słaba jakość programów HD/4K. Co jest przyczyną?
Nie wszystkie materiały nadawane na kanałach HD/4K są w natywnej jakości. Często na tych kanałach nadawcy emitują materiały niższych rozdzielczości. W takiej sytuacji, zależnie od techniki jaką wykorzysta nadawca, może nastąpić wyraźne pogorszenie jakości lub zmniejszenie obrazu na ekranie.
Gdy korzystam z przycisków w pilocie, odbiornik nie działa prawidłowo, nie zmienia kanałów, czy blokuje się. Co mogę sprawdzić?
Należy przede wszystkim sprawdzić, czy baterie nie uległy wyczerpaniu. Jeśli mimo weryfikacji baterii, nadal wciskane przyciski na pilocie nie wykonują żadnych działań w połączeniu z odbiornikiem, należy skontaktować się z działem pomocy technicznej Intelly, pod nr tel. : 89 721 11 11.
Ustawiony przeze mnie kod PIN nie działa.
Kod nie jest wpisywany poprawnie lub inna osoba go zmieniła. Jeśli nadal problem będzie występował, prosimy o kontakt z pomoca techniczną Intelly : 89 721 11 11.
Czy Odbiornik powinien być włączony cały czas do prądu?
Odbiornik HD powinien być na stałe podłączony do zasilania. Zalecane jest przełączanie Odbiornika w stan czuwania, gdy jest nieużywany. W tym trybie automatycznie aktualizowana jest lista dostępnych kanałów oraz oprogramowanie Odbiornika.
Zmieniam kanały pilotem od odbiornika HD, a obraz w telewizorze się nie zmienia.
Należy sprawdzić czy telewizor przełączony jest na odbiór sygnału z odpowiedniego źródła – wyjścia HDMI.
Większość telewizorów posiada wiele wyjść HDMI. Państwa telewizor połączony jest z odbiornikiem HD jednym wyjściem. Aby znaleźć źródło w Państwa odbiorniku telewizyjnym, należy odnaleźć na pilocie odpowiedni przycisk do jego zmiany : SOURCE, INPUT
Odbiornik sam zmienia kanały. Co jest przyczyną?
Zablokowały się przyciski na pilocie.
Mam czarno-biały obraz na telewizorze lub jego kolorystyka jest zaburzona?
Taki problem może występować przy podłaczeniu kablem EURO. Należy wówczas sprawdzic czy wtyczki EURO w telewizorze i Odbiorniku są ciasno włożone, czy przy poruszaniu przewodem EURO obraz zmienia się.
Istnieje też możliwość, że jest źle ustawiony tryb wyjścia SCART (EURO). Należy w menu KONFIGURACJA DEKODERA ->USTAWIENIA WYJŚĆ AV->USTAWIENIA WIDEO->WYJŚCIA ANALOGOWE->SYGNAŁ SCART przełączać pomiędzy opcjami CVBS i RGB aż kolor powróci.
Odbiornik ustawił się w tryb przypomnienia o nagraniu (REC na wyświetlaczu). Nie mogę wyłączyć tego trybu.
Aby wyjść z trybu przypomnienia, należy wcisnąć kolejno przyciski SEL i 0. Jeśli kombinacja ta nie działa, prawdopodobnie jest stare oprogramowanie Odbiornika. Należy spróbować kombinacji kolejno "domek" i 0. Po odzyskaniu kontroli nad Odbiornikiem należy zaktualizować oprogramowanie, wyłączając go na 15 minut z pilota czerwonym przyciskiem.
Jak wyjść z trybu planowania nagrania (napis REC na wyświetlaczu)?
Gdy tryb planowania nagrania jest uruchomiony, Odbiornik jest zablokowany i przyciski pilota nie działają. Aby odblokować Odbiornik, należy wcisnąć przycisk SEL i 0 na pilocie.
Mój telewizor nie wykrywa modułu telewizyjnego CI+
Przede wszystkim należy sprawdzić w instrukcji Państwa telewizora, czy obsługuje standard CI+ i czy moduł został umieszczony poprawnie w złączu telewizora.
W przypadku gdy telewizor nie współpracuje prawidłowo z modułem telewizyjnym CI+, wówczas można go bezpłatnie wymienić na odbiornik cyfrowy w lokalnym BOA w ciągu 14 dni od daty aktywacji usługi.
Moduł telewizyjny CI+ nie wykrywa samoistnie zmiany programów. Jak mam je wyszukać?
Po każdorazowej zmianie w ofercie należy dokonać ponownie strojenia telewizora, według instrukcji opisanej poniżej.
Jak zainstalować kanały przez moduł telewizyjny CI+?
1. Przy pierwszym uruchomieniu telewizora z prawidłowo włożonym modułem telewizyjnym CI+, na ekranie telewizora ukaże się komunikat o autoryzacji modułu - o wykryciu modułu dostępu warunkowego CI+.
Przypominamy ze moduł należy włożyć do gniazda CI+ telewizora zgodnie z informacjami zawartymi w jego instrukcji obsługi.
2. Jeżeli telewizor jest zgodny ze standardem CI+ i posiada tuner DVB-C MPEG-4, automatycznie zostanie przeprowadzona procedura autoryzacji modułu CI+, potwierdzona właściwym komunikatem wyświetlanym na ekranie telewizora. Procedura autoryzacji może potrwać kilka minut.
W tym czasie nie należy wyłączać urządzenia.
3. Wyszukiwanie kanałów (szczegóły w instrukcji obsługi telewizora) na przykładzie wybranego modelu telewizora Samsung:
a) Naciśnij przycisk Menu na pilocie telewizora
b) Strzałka/kursorem przejdź do pola Nadawanie
c) Wybierz automatyczne strojenie kanałów (DVB-C/telewizja kablowa/kabel)
• nalezy wybrac telewizje kablowa, kanały cyfrowe, rozpoczac skanowanie
UWAGA! – jesli wybierzesz dodatkowo szybka instalacje kanałów (reczna)
beda Ci potrzebne nastepujace informacje: czestotliwosc- 362 MHz (362000 kHz)
-network ID: 1 | symbol rate: 6875 | modulacja: QAM 64
-jezeli jest taka mozliwosc nalezy zaznaczyc pozycje z napisem NIT (nazwa tego pola moze byc różna)
d) Po zakonczonej instalacji nalezy potwierdzic zakonczenie operacji.
e) Do poprawnego działania funkcji EPG w telewizorze wymagana jest ręczna zmiana strefy czasowej
na GMT-0 (w tym celu należy sprawdzić instrukcje telewizora), np: -Menu -> System -> Czas
Przełącz TV na kanał 1 i poczekaj na zakończenie procesu nadawania uprawnień.
Operacja może zająć do 30 minut. W tym czasie telewizor może wyświetlać komunikat “braku dostępu”.
*Nie każdy model telewizora z modułem CI+ może zapewniać prawidłowe działanie wszystkich funkcji telewizji cyfrowej Intelly.
Numeracja kanałów może nie odpowiadać wykazowi Intelly.